Friday, May 24, 2013,05:08
أهابيلُ الشّطحِ وشطوحاتُ الهَبَل
وأنا الذى أشطح فى الحب فأَعْرَى بدنا، وأجرى فى الطرقات لا ألوى على هدف أسب المحبوب وأشتم وأجرسه بين الخلائق، حتى يتبعنى الصبية بالحجارة ويدير لى ظهره، فألتذ بالغياب كما التذذت بالمشاهدة، إلى أن يستبد بى شوق الوصل فأعود وقد التزمت الأدب.
وأنا الذى أضاحكه فيضحك حتى ينبسط لى، فأصفعه بغتة وأُبكيه وأروح عنه ليهجرنى؛ لا أطيق الحضور ولا أطيق الغياب، مواجيدى هوائية فى تقلب البحر وفى جنون الطماطم، يقول تعال فأمضى ويقول أشح عنى فألتصق كالخفافيش بوجهه، ما عاهدته على العقل بل بايعته مجذوبا طائشا نزقا.
وأنا الذى لا أجيد الحساب، وحقيبتى لا قلم فيها ولا فرجار ولا منقلة، لى الكراس والألوان لى أُشخبط فى البياض وأهتف عالَمى هذا فاركب ورائى عصا المكنسة يا محبوب واتبعنى، فأُلبسه من القش طرطورا وأضحك، وأضع على أنفه كرة حمراء وأضحك، ويضحك لى، فنستلقى على القفا ونخلع أحذيتنا ونرفس كحمارين فى الهواء.
وأنا الذى أخلع عنى إزار الرصانة وأموء له فيموء لى، أخربشه يخربشنى، وأقضمه ويقضمنى، إلى أن يسيل الدم، فأختبىء تحت الأرائك والأسِرّة ويمشى محبوبى على الحائط، ثم يكون لقاؤنا عند السقف. نتحاضن هناك، وهناك نسقط من عَلٍ.
وأنا الذى أعض أذنه حتى يصرخ فلا أدعه، فيضربنى بين فخذىّ، فأنزل على بطنى، فيقفز فوق ظهرى، يقول لى حصانى أنت فسر بى إلى السحاب، فأعدو به وأصعد فى طبقات الهواء، ثم أنفضه فيسقط على الأرض مصروعا، وأسقط فوقه وأقبِّله.
وأنا الذى أنظر فى اتساع عينيه فيروح منى الكلام ويروح منى الهَبَل، فأصمت مليّا وأغيب فى قرارهما ولا أعود.
Posted by Muhammad |
Permalink |
-
طب انا ضحكت جدا مشفتش حد بيحب بالتعبيرات دى بصراحة هههههههههههههههه
فكرتنى باديبى الحكيم" توفيق الحكيم"
بداخلى قهقهة تسع السماء بس خايفة اضحك بصوت عالى يقولو اتهبلت اكتر :)
بالتوفيق فى اى هبل من النوعية دى
ههههههه
-
يبدو أن مروري بالمدونات اليوم سيحفزني على الانضمام :)
جميل وبديع كقطعة السكر في فم قطةٍ مشاكسة
أخمن كيف تبدو العين التي تُسبب كل هذا الهبل الهائل في الوله!
جميل أيا كان :)
-
المهم تطلع عايشة بعد كل ده :P
ويبدو ان في أسابيل الحب دروبا جديدة تُشبه الملاهي
بس جميل
وأهم حاجة الطرطور القش :))
-
شيماء :)
انشالله دايما منشكحة يا ست الكل
عندى سؤال: هم اللى هيقولوا انك اتهبلتى اكتر بيقولوا انك كده اريدى؟ :P
ايوة دعواتك كده معانا يا شيماء. احنا كمان بندعيلك بظهر الغيب
سلِمَ مرورُك
-
محمد سمير
تحفز يا رجل، تحفز
u can do it :D :P
قطعة سكر فى فم قطة مشاكسة :)
يبدو ان انت اللى مشاكس يا رفيق ;)
أما عن العين التى أصابتنى ولم يُنجنى منها ربُّ العرش، فليس من رأى كمن سمع وخمّن :P
شكرا لك يا محمد، وأعلمْنا حين تبدأ
-
نهى
عايشة ياختى وزى الـ .... :D
يعنى مقارنة ببطلى فيلم "حبنى لو دكر" فهذه الاساليب متعقلة الى حد بعيد، وانتى ست العارفين
yea
el tartoor el 2ash
byelba2la, mo heik? :)
-
طب الحمد الله إنها عايشة وزي الـ فُل :D
هو مقارنة باسم الفيلم الحقيقي فـ " حبني لو دكر " تفصل المشاهدين من الفيلم أصلا أشوف فيك يوم يا فخري بجو الـ zoo ده :))
والله هنبقى نجيبه ونشوف عم يلبق ولا ما عم يلبق : ))
-
-
يقولون: الحبيب كامل .. ويحبني
أو الحبيب كامل وهجرني
وحولها نطنطن
أهو هو دا بأه تجديد الخطاب اللي بيقولوا عليه
-
ههههههههههههههههههههه
أضحك الله سنك يا سوبيا :)
-
مش عارف ليه جه ع بالي :D
وإزاي الهبل كدهون :D
-
تعيشي وتفتكري :D
أما عن الهبل فعباسية خالص :D
-
يا عيني بقيت إنتَ عباسية خالص يا بيبي :P
-
إوعي تكوني عقلتي يا بنت ^o)
طب انا ضحكت جدا مشفتش حد بيحب بالتعبيرات دى بصراحة هههههههههههههههه
فكرتنى باديبى الحكيم" توفيق الحكيم"
بداخلى قهقهة تسع السماء بس خايفة اضحك بصوت عالى يقولو اتهبلت اكتر :)
بالتوفيق فى اى هبل من النوعية دى
ههههههه